1958494.jpg

Jotakin ihanan makeaa teki mieli ja tämä on ollut mielessäni jo pitkään. Joskus olen jossain julissa tälläistä maistanut ja maku on tosian jäänyt mieleen.
Googletin sanan wiskikakku ja tälläinen sivu löytyi. Hieman tuota ohjetta muuttelin.

Pohja:
n. 200 g digestivekeksejä
50 g voita sulatettuna

Täyte:
2 rasiaa maustamatonta tuorejuustoa ( 400 g )
2 keltuaista
1 1/2 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
1/2 dl wiskiä
2 dl kermaa
1 dl kahvia
5 liivatelehteä
2 valkuaista
1/2 dl sokeria

¤ Murskaa digestivet ja sulata voi. Yhdistä ja taputtele seos irtopohjavuokaan.
Laita liivatteet likoamaan kylmään veteen. Keitä kahvi.
Vatkaa kerma vaahdoksi. Vatkaa myös valkuaiset ja sokeri vaahdoksi.
Sekoita keskenään tuorejuusto, sokerit, kermavaahto ja wiski.
HUOM! Minä keitin wiskiä kattilassa noin 10 minuuttia, koska halusin siitä alkoholin pois!  Tiesin, että meidän Emmi syö tätä(kin). En ole ihan 100 % varma, että haihtuiko kaikki alkoholi pois, mutta siitä olen varma, että ei sitä siinä ainakaan paljoa enää ole.
Siis minä keitin wiskin ja annoin sen jäähtyä ennen kuin sekoitin sen tuorejuuston joukkoon.

Purista liivatteista vesi pois ja liota ne kuumaan kahviin. Kaada kahviseos tuorejuustoseoksen joukkoon ja sekoita. Kääntele lopuksi joukkoon valkuaisvaahto.
Kaada vuoan pohjalle ja anna hyytyä kaapissa ainakin 4 tuntia ennen tajoilua.
Mulla hyytyi 6 tuntia ja sitten herkuttelimme. Ja hyvin oli hyytynyt.

1958495.jpg
Tämä oli jättiherkullista ja mielestäni se wiski maistui hieman. Kahvikin maistui ihanasti. Minä en ole todellakaan mikään alkoholin kaveri, mutta tätä "viinanmakuista" kakkua kyllä syön!
Ja ei se wiski siellä niin paljoa maistu, ettäkö rupeis huippaamaan.. Ja tosiaan, minä keitin sitä wiskiä 10 minuuttia, koska ajattelin, että Emmikin syö tätä.. Alkuperäisessä ohjeessa wiskiä ei keitetty..
Olen varma, että nyt kaikki alkaa arvostelemaan, että minkälainen äiti tuokin on kun antaa lapsille tollasta kakkua..No minä nyt vaan olen tälläinen!!